Jädra äckligt läskigt bajs spel

Okok, föreställ dej;
Du vaknar upp ensam i ett stort, medeltida slott. En text ploppar upp framför dina ögon och ber dej följa spåret av "vätska", och, så sant som det var sagt, när du kollar ner ser du tydligt flera droppar av en rosa/röd vätska ledandes bort genom korridoren. Du tänker, "Ah, what the heck," och lämnar ditt trygga tillhåll på golvet.
Väggarna svimmar framför din syn och du vajar lätt fram som om någon hällt i lite "skoj" i ditt söndagste. Du vacklar vidare, allting är släckt. Plötsligt kommer en text upp som förklarar att du inte kan vara i mörkret för länge för då förloras du till vansinnet. Mycket riktigt, när du kollar upp din "Sanity" så står det att ditt hjärta bankar och dina händer darrar.
Efter att ha fått det förklarat för dej att du behöver använda en lykta och ljusen i din närvaro för att inte bli ko-ko, börjar det blodiga allvaret. En ny text kommer upp samtidigt som du går in i en ruinerad sal.

"För att springa, håll in vänstra shift,"

I samma ögonblick hörs ett blodisande vrål och andetagen ökar från spelkaraktären. Du börjar springa. Du vet inte vart, du vet inte vem som jagar dej, du vet inte vart du är men du måste bort.

Det är då du inser just hur läskigt ett spel kan vara.

OJOJOJ, jag hatar/älskar detta spel! Amnesia the dark descent är så äckligt läskigt! Man har inget sätt att försvara sej på, ända sättet att överleva är att springa eller gömma sej.
Skaffade det idag men fick sluta spela när jag hörde det första vrålet från den osedde fienden. Jag sprang in i ett rum, stängde dörren och gömde mej i ett hörn.. I spelet alltså.
Aja, det är ett spel jag knappast kan spela utan någon annan i rummet, det är så sant så.

Reaktion:

AT FIRST I WAS LIKE:


"OHOHOHIHI, det här spelet ser sååå coolt ut,"

BUT THEN:


"AAAAAAAHasdgAKDSHJS GET IT AWAY FROM MMEEEEEEEE sakfhafghkj"

Kommentarer
Postat av: The J-Rock Kitten :3

AAAAAAAHHHHH IKRRR!!!



DET VAR FAN CREEEPPPPEEYYYYYYY GAAAAH

JAG MÅSTE GÅ HEM TILL DIG IMORRN OCH SÅ FÅR DU FORTSÄTTA SPELA DET FÖR SJUTOTOOOTOTOON"!"!!!

2011-01-06 @ 23:08:57
URL: http://thejrockkitten.blogg.se/
Postat av: Jenny ( Jenniie)

HEJ HUTTIS :D hahahah Jag ville bara kommentera ahaha xD roligt me blogg? nu ska jag lägga till den som favoriter ;) kram på dig!

2011-01-06 @ 23:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0