So it has come to my attention that..

Jag håller på och bestämmer mej för en stil till serien jag pratade om i förra inlägget. Det slog mej att, när jag ritade en skiss på datan av en av huvudkaraktärerna, så "innehöll" inte ansiktet så mycket. På en människa finns det rynkor, hålor och flikar vare sej man är gammal eller ung. Stilen jag har nu är lite för.. lätt, förtydligande en aning stela och svåra att använda sej av större ansiktsuttryck. Så mitt uppdrag just nu är att försöka googla en massa bilder och försöka hitta ett mönster. Jag kan inte kolla på en bild och rita ut allt jag ser från det eftersom människor är olika.

Och det är även vad jag vill komma till härnäst.
När jag ritar en karaktär, eller när jag "skapar" en karaktär så brukar jag ofta tänka på några olika detaljer; "Hur ska käkbenet se ut? Hur förtydligande ska hakan vara? Stora eller små ögon, utstickande öron eller in vecklade? Stor panna eller liten panna?" Jag kan hålla på i flera timmar med att försöka komma på alla passande ansiktsdrag. Jag vill få min karaktär unik, mänsklig och operfekt. De ska inte se ut som perfekta manga människor med liten mun och spetsig haka. Folk ska kunna relatera, kunna se vem som är vem om jag ändrar hårfrisyren hos någon etc.
Så nu ska jag testa er.

Ser du skillnaden?




Nudå?





Precis.

Min poäng är, gör inte dina karaktärer oidentifierbara, du gör det bara svårare för dej och mordutredarna.


Ciao~


NÄSTA GÅNG MED HUTT-SOM-INTE-ÄR-NÖJD-MED-NÅNTING:

Personligheter ~

Kommentarer
Postat av: The J-Rock Kitten

YES, du är dutti på att rita coola speciella operfekta karaktärer, fortsätt med det ^^



Oh nej!! Nästa: Personligheter !! OH NEJ!!! SKRIV INGET DU LÄR ÅNGRA BARA!! <; LAST THAN THREE!

2011-01-27 @ 23:52:07
URL: http://thejrockkitten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0